З початку року українці стали частіше скуплятися в російських магазинах
Війна на Сході та ембарго російських товарів ще жодним чином не позначилися на обсягах споживання українцями продукції російських магазинів. Такого висновку дійшли математики ПриватБанку.
Як повідомив Заступник Голови Правління ПриватБанку Дмитро Дубілет у своєму блозі на Facebook,
з початку 2014 року частка купівель, що українці здійснюють у
російських магазинах, зросла приблизно на 30%. Такі дані отримано після
порівняння кількості купівель клієнтів ПриватБанку в магазинах Росії та
кількості купівель в усіх закордонних магазинах.
«З одного боку, у нас із Росією конфлікт, економічні
зв’язки начебто псуються, і взагалі, частина українців оголосила Росії
бойкот, – зазначив Дмитро Дубілет. – З іншого боку, через знецінення
валюти (яке трапилося в нас із Росією майже синхронно) економічна
привабливість російських товарів зросла, а частина населення, що
лишилась на окупованих територіях, позбавлена можливості користуватись
послугами українських банків».
За даними дослідження, на російські магазини припадає
приблизно 12% всіх купівель українців за кордоном. Серед топ-сегментів
магазинів найбільше зростання показали універмаги (+150%), пункти
харчування (+57%) та аптеки (+50%). Падіння було зафіксовано на станціях
обслуговування (-30%) та в ресторанах (-1%).
Як
зазначають у банку, те, що дослідники обрали кількість транзакцій, а не
суму, виключає фактор валютних коливань. Якщо ж подивитись на назви
торговельних точок, можна побачити зростання популярності прикордонних
магазинів. Проте не можна сказати, що вони стали вирішальним фактором у
цій статистиці.
Математики ПриватБанку – це неформальний клуб
співробітників ПриватБанку, які у вільний від роботи час досліджують
питання, що не є важливими для ведення бізнесу, але відповіді на які
можуть бути просто цікаві.
Немає коментарів:
Дописати коментар