вівторок, 4 квітня 2017 р.

Для чого здійснювати повторну ідентифікацію у банку

 


Зараз у соцмережах та деяких засобах масової інформації почали поширювати чутки про те, що за підсумками ідентифікації відбувається масове блокування банківських рахунків. Це не правда.

1. Чому для для клієнта важливо бути на зв’язку з банком?

ПриватБанк час від часу контактує зі своїми клієнтами. Ця процедура необхідна як банку, так і самому клієнту. Таким чином фінансова установа намагається убезпечити людей від використання зловмисниками їх документів у фіктивних угодах (для відкриття рахунків чи здійснення певних фінансових операцій). У такий спосіб банк переконується в тому, що операції здійснюють саме ті люди, на кого ці рахунки відкриті. Адже, зафіксовані випадки відкриття рахунків, наприклад, на вкрадені або фальшиві паспорти або на якихось підставних осіб.

2. Ідентифікація клієнтів у банку

Клієнтам часто телефонують чи приходять повідомлення з банку про необхідність проходження повторної ідентифікації. Ми запрошуємо клієнта у зручний час підійти у будь-яке відділення з документами для оновлення своїх даних.  

3. Для чого потрібна ідентифікація клієнтів у банку?

Процедура ідентифікації передбачена законом. “... Банк як суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний здійснювати ідентифікацію, верифікацію клієнта (представника клієнта), вивчення клієнта та уточнення інформації про клієнта у випадках, установлених законом”. ПриватБанк, як і інші банки, котрі знаходяться на території України, повинні діяти згідно українського законодавства та постанов Національного банку України.  При чому практика ідентифікації користувачів банківських послуг запроваджена майже у всіх країнах світу.

4. Як проходить первинна ідентифікація?

Верифікація клієнта банку вперше відбувається в момент відкриття рахунку чи здійснення певних банківських операцій. Для цього людина надає документи, які підтверджують її особу (паспорт, ІПН).

“Випадки, у яких здійснюється ідентифікація та верифікація клієнта (представника клієнта), передбачені частиною другою статті 64 Закону України “Про банки і банківську діяльність” (далі – Закон про банки) та частиною третьою статті 9 Закону”.

5. Для чого проводити повторну ідентифікацію?

Повторна ідентифікація зумовлена змінами у житті людини: зміна прізвища, паспорта, вклеювання нових фотографій (коли виповнюється 25 чи 45 років).
Треба зазначити, що паспорт - це не єдиний документ, який засвідчує особу. Якщо клієнт банку не резидент, він може верифікувати свою особу за допомогою тимчасових документів. Правильним з боку клієнта буде пред’явлення нового дійсного документа після закінчення терміну старого.

6. Які операції можуть підлягати додатковому моніторингу зі сторони банку?

Згідно із Законом, залежно від рівня ризику проведення фінансової операції ідентифікація  клієнта здійснюються у разі проведення ним фінансової операції на суму 150 000 грн (або еквівалент в іноземній валюті), незалежно від того, проводиться така фінансова операція одноразово чи, як кілька фінансових операцій, які можуть бути пов'язані між собою.

Немає коментарів:

Дописати коментар